Friday, July 24, 2009

Oh Moto ku yg ensem~

"mak aih! da kol 7.07am..kemane arah subuh ku?huhu" jerit ku didalam hati

sambiil da terlambat tu aku niat nk naek moto la..malas plak nk siap awal2..
tapi deep inside there's a voice say "naek je la kete..bukan diorang balek lmbat pun"

ttbe aku teringat belom transfer plan schedule kat pendrive..

takpe la aku naek moto..

8.04am...

Prengggg!!
[bukan bunyik pinggan pecah]

tayar mule bergolek2 nk pg keje..

dengan laju dan machonyer aku melintas pergi
meyelit2 tanpa rase silu dengan harapan untuk lebih pantas.

tapi kemacho-an aku terhenti tetiber moto berenjut2 seperti...[ape2 je la korang pk]

'matila~~ minyak takde dah"
aku mule mencube untuk menyalahkan abg aku ssb tak betulkan meter minyak tu..
tp itu bukan penyelesaian.

aku toleh ke blakang...ok ade bus stop.
aku pun dok la mereverse moto yg kecundang tu..
malu gak la..ade la rase tebal2 geli2 sket kat perut aku..

---blank--

nk watpe a?
haha..
perluke aku telepon mak aku seperti budak kecik yg terkencing dalam seluar pastu taktau nk wat ape..

oh tidak~

aku cube la tahan taxi...luckily cubaan ke 5 aku berjaya dengan lambaian syahdu aku..

"RM4.20.adik yg ensem"

ok la pakcik..eden bayo jela..

8.29am.ok la..the timing quite perfect..

ape jd kat moto tu?
ade aku cite?
takde kan..

moto tu aku niat nk tambat kat besi saiz gajah kat bus stop tu...tp sekali lagi kecundang sebab rantai besi ala2 clamp tu tak sampai..aku kunci je la cam bese..

tp kalo lori dtg angkut??

kome igt aku tak cuak ke..haha aku risau seamat2 nyer..

ape ending cite nih?

thanx tu Amzar and Chin for the effort..haha berjaye gak aku tuang minyak ngan botol curi..dpt la jalan balek..hehe

moral of story bile nk gerak tu cek la minyak dulu
atau
when we face any problems remember to be calm and believe everything will be fine..

sekian


Be Strong.

2 comments:

EIPUL said...

ciannye kamu. LOL

ekceli, apa jadik ngan moto ko yang ensem tu? I'm kinda like lost masa perihal tambat menambat itu. ohoho.

shark fin said...

err..aku lock tayar die jela..haha